Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
hu
Ön itt jár: > Kezdőlap >

10 nasi tipp diéta alatt

10 nasi tipp diéta alatt Diétánkat jelentősen megnehezítheti a nassolnivalók helyes megválasztása. Mai cikkünkben éppen ezért elhoztunk 10 egészséges, könnyen elkészíthető, tápanyagokban gazdag alternatívát, melyeket nyugodt szívvel fogyaszthatunk, sőt akár elő is segíthetjük vele az álom súly elérését!

Folytatódik a Tibidabo Tudástár!

1. Gyümölcs

Szezonális gyümölcsökből nem szendvedünk hiányt nyáron. Ráadásul diéta szempontjából is kiváló alternatívákkal kecsegtet ez az évszak. A dinnye, cseresznye, meggy, barack, bogyós gyümölcsök bármelyikét is választjuk, biztosan kiváló alternatívaként szerepel majd a feldolgozott előre csomagolt nasik helyett.

2. Zöldségchips

A zöldségchipset legjobb, ha házilag készítjük el, például répából, céklából, édesburgonyából, paszternákból, hiszen így biztosan friss alapanyagokból, tartósítószermentes snack-et nassolhatunk. Nem utolsósorban a boltban kapható termékekkel szemben a sótartalma sem lesz kiugró!

zöldségchips házilag

3. Smoothie

Turmixokból és smoothiek-ból is a legjobb alternatíva a házi készítésű. Tehetünk bele banánt, málnát, ribizlit, epret, de felturbózhatjuk egy kis spenóttal vagy fehérjeporral is. Öntsünk hozzá egy keveset kedvenc magtejünkből, turmixoljuk le, és már kész is a hűsítő, egészséges édesség.

Ha pedig épp nincs idő elkészíteni, a Tibidabo Gluténmentes Pékségben már kaphatók a Funky Forest préslevek és smoothiek, melyek hozzáadott cukrot nem tartalmaznak, de 100%-ig csak zamatos zöldségből és gyümölcsből készülnek.

4. Házi készítésű fagyi

Egészséges fagyit is pillanatok alatt összedobhatunk otthoni környezetben, csupán egy kis fagyasztott banán és bármilyen, ízlésünk szerinti fagyasztott gyümölcs szükséges hozzá. Öntsük fel a darabkákat egy kis extra ízélményért kevés kókusztejjel, turmixoljuk le, míg krémes állagot nem kapunk - már kész is a cukormentes házi fagyi.

házi készítésű fagyi

5. Pirított csicseriborsó

A csicseriborsó ropogós egy kiváló, fehérjében gazdag választás lehet az esti filmezéshez, de akár a boltban kapható levesgyöngyöt is pótolhatjuk vele. A konzerv csicseriborsót mossuk meg, töröljük szárazra. Eközben a leeső kis héjakat távolítsuk el róla, majd egy kanál extra szűz olivaolajjal és kedvenc fűszereinkkel forgassuk át. Sütőpapírra helyezzük, és addig süssük, míg aranybarna és ropogós nem lesz.

6. Görög joghurt

A boltban kapható ízesített joghurtok általában tele vannak cukorral, ízfokozóval, színezékekkel, így diétázás szempontjából nem feltétlenül megengedhetők. Azonban a görög joghurt 40%-kal kevesebb cukrot tartalmaz, mint a hagyományos változat, ugyanakkor kétszer annyi fehérjét. Feldobhatjuk egy kis mézzel, friss gyümölccsel, magvakkal.

görögjoghurtos nasi

7. Popcorn

Bizony-bizony a popcorn is tud alakbarát lenni, ha jól van elkészítve! A hozzáadott olaj nélkül, otthon elkészített pattogtatott kukorica ugyanis lényegesen kevesebb kalóriát tartalmaz, mint bolti társai, nem is beszélve a sótartalmáról, ami szintén jelentősen csökken, ha magunk készítjük.

8. Étcsokoládé

Egy-egy kocka magas kakaó tartalmú étcsokoládé is könnyűszerrel beilleszthető a diétánkba, magas antioxidáns tartalma révén még jót is teszünk vele.

9. Olajos magvak

Sokan tartanak az olajos magvaktól a fogyókúra során, pedig jó időben, mértékkel fogyasztva kifejezetten hasznos kis nassolni való lehet. Válasszuk mindig a natúr változatot belőlük, keverjük őket magas fehérjetartalmú joghurtokba. Készíthetünk 100 kalóriás kis magmixeket belőlük, és vigyük magunkkal, így a nap során bármikor hozzányúlhatunk, mégsem esünk túlzásba a fogyasztásukkal.

olajos magvak

10. Szénhidrátcsökkentett péktermékek

Ha pedig ellenállhatatlan vágyat érzünk egy finom kakaós csiga, vagy egy kis pite iránt, a legfontosabb azt szem előtt tartani, milyen alapanyagokból készült termékeket választunk. Kerüljük a hozzáadott cukrot, kukoricát, finomlisztet, burgonyát, rizst tartalmazó pékárukat, hiszen ezek gyorsfelszívódású szénhidrátjaikkal hirtelen megemelik a vércukorszintet, ami ugyanilyen gyorsan le is esik, emiatt válhatunk ismét farkaséhessé.

Helyettük keressük a minőségi gabonákból készült, rostban gazdag, cukormentes alternatívákat. Nálunk, a Tibidabo Gluténmentes Pékségben kizárólag ezen elvek mentén állítjuk össze péktermékeinket. Olyan magas minőségű alapanyagokat használunk, mint a köles, hajdina, útifűmaghéj, bambuszrost vagy a tápióka. Pékségünkben kizárólag szénhidrátcsökkentett termékeket készítünk, melyek száz százalékban gluténmentes üzemben készülnek, ezzel kizárva a keresztszennyeződés lehetőségét!

Ha pedig egy kis bűntudatmentes sütizésre vágynátok, nézzetek be hozzánk a pékségbe, ugyanis most, megszokott gluténmentes kínálatunk mellett a Zelenák Sütiház - mentes cukrászda és táplálék szaküzlet mennyei paleo tortakínálatából is kedvetekre válogathattok!