Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
hu
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Őszi immunerősítő ételek

Őszi immunerősítő ételek

A nyári hónapok után immunrendszerünk fokozottabban ki van téve a megfázásos betegségeknek, vírusoknak. Éppen ezért ebben az időszakban különösen fontos szervezetünket megfelelő tápanyagokban és vitaminokban gazdag étrenddel is segíteni. Mai cikkünkben azokat a szezonális vitaminbombákat szedtünk össze, melyek fogyasztását jó szívvel ajánljuk ebben a hűvös, nyírkos időszakban. Folytatódik a Tibidabo Tudástár!

1.       Brokkoli

A brokkoli alacsony kalóriatartalma végett számos diétás étrend alapját képezi. Azonban ne feledkezzünk meg jótékony hatásairól sem: magas A-, C- és E-vitamin, valamint béta-karotin-tartalmának köszönhetően véd a szabad gyökök káros hatása ellen, és jótékony hatással bír az immunrendszer működésére is. Minél natúrabb formájában fogyasztjuk, például párolással elkészítve, annál jobb!

2.       Fokhagyma

Kétségkívül a fokhagyma csodaszer a test számára. Fő hatóanyaga az alliin, amely erős antioxidáns hatással rendelkezik, így védi a szervezetet a szabad gyökök károsító, roncsoló hatásaitól.

3.       Spenót

A spenót egy ezerarcú zöldség, nem kell feltétlenül a menzás főzelékre asszociálni egyből. Párolhatjuk vagy fogyaszthatunk bébi spenótot a salátánkban, de még pogácsát is süthetünk vele. Gazdag A- és C-vitaminban, továbbá számos más antioxidáns hatású anyagban, például béta-karotinban, mangánban, rézben, cinkben, E-vitaminban, szelénben, amelyek növelik a szervezet ellenálló képességét a fertőzésekkel szemben.

Fontos azonban megjegyezni, hogy viszonylag nagy mennyiségben tartalmaz oxálsavat, ami gátolja a kalcium és a vas felszívódását, továbbá a kőképződésre való hajlam esetén fokozhatja az epe-, és vesekőképződést, ezért a fogyasztását nem szabad túlzásba vinni. Javasolt, hogy 10-14 naponként változatos formában kerüljön az asztalra.

4.       Citrusfélék

Ódákat zenghetnénk a C- vitamin fontosságáról, de lássuk csak a legfontosabbakat! A C-vitamin növeli a fehérvérsejtek termelését, melyek kulcsfontosságúak a fertőzések leküzdésében. Így a C-vitamin nemcsak támogatja az immunrendszert, de fokozza is működését. Csökkenti a megfázás időtartamát, enyhíti a tüneteket. A hűvös idő közeledtével olyan kiváló forrásokat is választhatunk, mint a narancs vagy a mandarin.

5.       Paprika

A paprika kétszer annyi C-vitamint tartalmaz, mint a citrusfélék. Az immunrendszer erősítése mellett a paprikában található vitaminok és tápanyagok védik a bőr, valamint a szem egészségét is.

6.       Gyömbér

Teaként vagy főételekben, esetleg süteményekben is fogyaszthatjuk a gyömbért, amely nem csak a háborgó gyomrot nyugtatja, de segíthet a torokfájás enyhítésében és egyéb gyulladásos folyamatok mérséklésében. Jól használható krónikus fájdalom csillapításában is. Antibakteriális hatású, élénkíti a vérkeringést.

7.       Mandula

Az olajos magvak – megfelelő mennyiségben – minden tápanyagokban gazdag étrend rendszeresen felhasznált összetevői lehetnek. E vitaminbomba gazdag E-vitaminban, ami erős antioxidáns. Jó forrása a kalciumnak is, mely vírusölő. A benne lévő cink erősíti az immunrendszert, a riboflavin és a niacin pedig csökkenti a stressz káros hatásait. A telítetlen zsírsavaknak köszönhetően jó koleszterincsökkentő.

8.       Zöld tea

Végül, de nem utolsó sorban, ha már ősz sokak számára elengedhetetlen egy kanapén kuckózáshoz valami finom, forró tea. Ebben is igyekezzünk a tudatosságra, és válasszunk zöld teát, ugyanis számos vitamin (B2-, C-, D-vitamin), ásványi anyag, illetve illóanyag található benne, melyek növelik a szervezet ellenálló képességét. Ezek közül az egyik legfontosabb a katekin, az epigallokatekin-3-gallát (EGCG), amely kulcsfontosságú a zöld tea rákellenes, antioxidáns szerepében.

Mindezek mellett elengedhetetlen megfelelő teljes kiőrlésű gabonákkal is támogatnunk a szervezetünket, mint a hajdina, köles, tápióka vagy a bambuszrost. Nálunk, a Tibidabo Gluténmentes Pékségben kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy receptjeink megálmodásakor dietetikus szakember segítségével olyan minőségi, száz százalékban gluténmentes péksüteményeket alkossunk meg, melyek az év minden szakában megfelelő, akár élethosszig tartó támogatást nyújthatnak fogyasztóink számára.

Tartalomhoz tartozó címkék: Egészség Tudástár