Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Tibidabo Kisokos

2024. 05. 30. 00:00:00

Mai blogcikkünkben Tószegi Lídia dietetikusunk a kávéfogyasztással és a gluténérzékenységgel kapcsolatos, gyakran ismételt kérdésekre válaszolt. Többek között szó lesz az ajánlott koffein beviteli mennyiségről, arról, hogy mire érdemes figyelni a gluténmentes étrend összeállításánál, valamint arról, hogy miért fontos a megfelelő rostbevitel.

2024. 05. 08. 00:00:00

Az édes íz iránti szeretetünk eredete evolúciós értelemben azzal magyarázható, hogy ez az íz jelenti számunkra a legkönnyebben hasznosítható szénhidráttartalmú energiaforrást. Az édes ízt és a különféle édességek beillesztését a mindennapokba azonban óvatosan kell kezelni. Ez nem azt jelenti, hogy kerülnünk kellene őket! Egy egészséges felnőtt számára minden élelmiszer, étel beilleszthető egy tudatos, kiegyensúlyozott étrendbe, azonban fontos figyelembe venni, hogy a napjainkban megjelenő helytelen táplálkozási szokások (mint például a túlzott mértékű hozzáadott cukor fogyasztása) mozgásszegény életmód mellett számos egészségügyi problémához vezethetnek, mint a túlsúly, elhízás, a 2-es típusú cukorbetegség és a szív-és érrendszeri betegségek. Éppen ezért fontos átgondolni, hogy az élelmiszeripar által kínált édesítő anyagok bőséges választékából mit, mikor és mennyit fogyasztunk.

2024. 02. 19. 14:17:55

A tél végére vitaminraktáraink számottevően lemerülnek, így ilyenkor saját egészségünk mellett kiemelt figyelmet kell fordítanunk a gyerekek vitaminpótlására is, hiszen a bölcsődékben, óvodákban, illetve iskolákban hatványozottan könnyebb elkapni egy-egy vírust. Blogcikkünkben felsorolunk néhány fontos tápanyagot és jelentőségüket, amelyek a kiegyensúlyozott étrend alapját képezik és megőrzik egészségünket a hónapokon át tartó sötétség és hideg idején is.

2023. 09. 08. 00:00:00

Az elmúlt időszakban sok vita és félreértés alakult ki a szénhidrátok körül, érthető módon főként a diétázók körében, így fontos tisztáznunk, hogy a finom péksütemények és tésztafélék összetevői különösen fontos szerepet töltenek be az emberi szervezet megfelelő működésében. De vajon miért van szükségünk szénhidrátokra? Milyen típusai léteznek, és hogyan befolyásolják az egészségünket és teljesítőképességünket? Melyek a legjobb forrásai a kiegyensúlyozott étrend szempontjából?

2023. 08. 18. 10:45:00
A cukorbetegség egyre komolyabb probléma hazánkban, a cukorbetegek száma évről-évre növekszik, átlagos életkoruk pedig sajnos egyre alacsonyabb. A betegség kialakulásának kockázati tényezői közé tartozik a nem megfelelő táplálkozás, a mozgásszegény életmód, az elhízás és a dohányzás is. Jó hír azonban, hogy tehetünk a cukorbetegség megelőzése, illetve a már kialakult betegség karbantartása érdekében.
2023. 06. 20. 13:03:00

A táplálkozás fontosságáról, a különböző diétákról mindig sokkal több szó esik, mint a folyadékbevitelről. Ettől függetlenül azonban ugyanolyan fontos lenne utóbbira is figyelmet fordítani, hiszen a víz a testünkben legnagyobb mennyiségben előforduló alkotóelem. Emellett többféle szerepe is van, így a rendszeres és megfelelő mennyiségű folyadékbevitel elengedhetetlen. 

2023. 04. 20. 13:01:32

Egyre több kutatási eredmény bizonyítja, hogy a bélflóránk egyensúlya az egyik fő pillére egészségünk megőrzésének. Az egyensúly fenntartásának kulcsa pedig, hogy elegendő élelmi rostot fogyasszunk, hiszen az itt megtalálható több száz féle baktérium számára így tudunk ideális körülményeket teremteni. Ezért fontos, hogy odafigyeljünk a kiegyensúlyozott, növényi alapanyagokban gazdag, változatos, ugyanakkor szélsőségektől mentes étrendre. De nem mindegy, hogy mikor, hogyan, és mennyi rostot fogyasztunk ehhez.

2021. 05. 12. 10:11:16

Nem lehet elégszer hangsúlyozni mennyire fontos a megfelelő rostfogyasztás az egészséges életmód fenntartásához, a kiegyensúlyozott emésztéshez és a jó közérzethez. Az átlagosan ajánlott napi rostfogyasztás felnőttek számára 25-30 gramm élelmi rost minél változatosabb forrásból, bőséges folyadékfogyasztás (legalább 8-10 pohár víz) mellett. Ennek betartásához mára már remek superfood-ok állnak rendelkezésünkre, melyek segítségünkre lehetnek a mindennapokban. Folytatódik a Tibidabo Tudástár!

2021. 04. 23. 11:53:10
Manapság már a csapból is az egészséges életmód folyik, az ember akarva akaratlanul szembe találja magát beváltnak nevezett tippekkel, trükkökkel. Mindannyian mások vagyunk, más a napi rutinunk és ezáltal más az energiaszükségletünk is, éppen ezért egyszerűen lehetetlen az étkezéssel kapcsolatban olyan igazságot megfogalmazni, ami általánosan mindenkinek egyformán működik. Folytatódik a Tibidabo Tudástár!
2021. 03. 19. 13:50:49
Szeretnél fitt és energikus maradni? Hogy segítsünk ennek megvalósításában, Békefi Brigi bikini fitneszmodell tanácsát kértük, aki hozott néhány szuper tippet a tavaszi időszakra!