Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Blog


Útmutató a mentes étkezés útvesztőjében! 
2024. 06. 24. 16:38:04
Frissítő nyári italreceptek

A megfelelő folyadékbevitel, szervezetünk hidratáltsága elengedhetetlen az egészség és a jó közérzet fenntartásához, sőt fizikai teljesítményünkre is hatással van, hogy eleget iszunk-e. A víz élettani szerepe a szervezetben igen csak szerteágazó. Segíti a szervezet állandó belső hőmérsékletének szabályozását, segíti a tápanyagok, salakanyagok, gázok szállítását, előmozdítja a sav-bázis egyensúly fenntartását, hozzájárul a bőr rugalmasságának és hidratáltságának a fenntartásához. A nyári hőségben különösen nagy figyelmet kell fordítanunk a megfelelő hidratáltsági állapot elérésére, mivel a meleg időjárás és az izzadás hatására a kiszáradás veszélye fokozódik. Mai cikkünkben néhány praktikus tanáccsal, illetve egy málnás-bazsalikomos és egy mangós-teás italrecepttel készültünk!

2024. 06. 18. 16:10:47
Könnyed, nyári saláta receptek

Nyáron szervezetünk energiaigénye nagymértékben csökken, ennek következtében nem ajánlott a zsírdús, nehéz ételek fogyasztása. Ha nem vágyunk meleg ételekre, kísérletezhetünk idény zöldségek és gyümölcsök felhasználásával készített saláta variációkkal is. Mai cikkünkben egy céklás-rukkolás, feta sajttal gazdagított és egy epres-spárgás quinoa salátával készültünk Nektek!

2024. 05. 30. 00:00:00
A Tibidabo dietetikusa válaszol

Mai blogcikkünkben Tószegi Lídia dietetikusunk a kávéfogyasztással és a gluténérzékenységgel kapcsolatos, gyakran ismételt kérdésekre válaszolt. Többek között szó lesz az ajánlott koffein beviteli mennyiségről, arról, hogy mire érdemes figyelni a gluténmentes étrend összeállításánál, valamint arról, hogy miért fontos a megfelelő rostbevitel.

2024. 05. 08. 00:00:00
Alternatív édesítőszerek

Az édes íz iránti szeretetünk eredete evolúciós értelemben azzal magyarázható, hogy ez az íz jelenti számunkra a legkönnyebben hasznosítható szénhidráttartalmú energiaforrást. Az édes ízt és a különféle édességek beillesztését a mindennapokba azonban óvatosan kell kezelni. Ez nem azt jelenti, hogy kerülnünk kellene őket! Egy egészséges felnőtt számára minden élelmiszer, étel beilleszthető egy tudatos, kiegyensúlyozott étrendbe, azonban fontos figyelembe venni, hogy a napjainkban megjelenő helytelen táplálkozási szokások (mint például a túlzott mértékű hozzáadott cukor fogyasztása) mozgásszegény életmód mellett számos egészségügyi problémához vezethetnek, mint a túlsúly, elhízás, a 2-es típusú cukorbetegség és a szív-és érrendszeri betegségek. Éppen ezért fontos átgondolni, hogy az élelmiszeripar által kínált édesítő anyagok bőséges választékából mit, mikor és mennyit fogyasztunk.

2024. 04. 26. 00:00:00
Anyáknapi ajándék ötletek

Közeleg Anyák Napja, az év egyik legcsodálatosabb ünnepe, amikor kifejezhetjük szeretetünket és hálánkat azok iránt, akik mindig mellettünk állnak. Ha még mindig azon agyalsz, hogy mivel lephetnéd meg az édesanyádat vagy a nagymamádat, ne aggódj, segítünk!

2024. 04. 05. 00:00:00
Mindent a cirokról!

Kedveled a hagyományos alapanyagokból készült mentes kenyereket, de szeretnél tudatosabban étkezni? Esetleg kipróbálnál valami újat, túl a kölesen és a hajdinán? Akkor bemutatjuk az új gluténmentes csodát, a cirokot! Aktuális cikkünkből minden megtudhatsz, amit tudni érdemes erről a hozzávalóról és felhasználási módjairól.

2024. 03. 28. 00:00:00
3+3 Tibidabo tipp tavaszi kirándulásra

Ahogy beköszönt a tavasz, úgy születik újjá a természet. A hosszabbodó nappalok és az enyhülő időjárás egyaránt csábítóvá teszik a szabadban való tartózkodást. A virágok már nyiladoznak, a fák lombot bontanak, és a madarak éneke újra megtölti a levegőt. A tavasz frissessége és szépsége felkelti az emberben a vágyat, hogy felfedezze a természet csodáit és élvezze az élet apróbb pillanatait. És erre mi lehetne jobb, mint egy tavaszi kirándulás? Mai blogcikkünkben mutatunk három helyet, ahová érdemes ellátogatni tavasszal.

2024. 03. 19. 16:16:32
A felesleges cukorbevitel csökkentése húsvétkor

Az ünnepi időszak közeledtével sokan már előre félnek a plusz kilóktól, amit a mértéktelen, megszokottnál gyakoribb étkezések, valamint a lustálkodás okozta mozgáshiány okozhat. A túlzott kalóriabevitelhez nagyban hozzájárul a megnövekedett cukorbevitel is, ami a gazdag húsvéti reggelik és vendégváró falatok eredménye. Ne gondoljuk, hogy a hónapok alatt kialakított kiegyensúlyozott táplálkozást tönkre teszi ez a rövid ünnepi időszak. Fogadjuk el, hogy az ünnepek nem a fogyókúrázásról szólnak. Azonban tudatosan figyelhetünk arra, hogy néhány apró változtatással elkerüljük a túlzott cukorbevitelt és a súlygyarapodást. Íme pár praktika, amivel te is tudatosabbá, egészségesebbé teheted az ünnepeket.

2024. 02. 19. 14:17:55
A fejlődő szervezet vitaminszükséglete

A tél végére vitaminraktáraink számottevően lemerülnek, így ilyenkor saját egészségünk mellett kiemelt figyelmet kell fordítanunk a gyerekek vitaminpótlására is, hiszen a bölcsődékben, óvodákban, illetve iskolákban hatványozottan könnyebb elkapni egy-egy vírust. Blogcikkünkben felsorolunk néhány fontos tápanyagot és jelentőségüket, amelyek a kiegyensúlyozott étrend alapját képezik és megőrzik egészségünket a hónapokon át tartó sötétség és hideg idején is.

2024. 01. 25. 15:22:35
5 hatékony tipp szigorú fogadalmak helyett!

Az év eleje jellemzően a nagy elhatározások, életmódváltó célok kitűzésének időszaka. Az ilyenkor megjelenő táplálkozási trendek mellett a szakemberek is egyre inkább azt hangsúlyozzák, hogy a tudatos táplálkozás kialakításához éppen a tél második fele is ideális lehet - ahogy az év bármelyik szakasza -, de szükségtelen és káros is lehet magadra erőltetni túlzott elvárásokat, a jelenlegi életmódodat teljesen felforgató szokásokat, a megszokottaktól merőben eltérő alapanyagokat vagy étkezési ritmust bevezetni a mindennapjaidba csak azért, mert január van.